Головна » 2018 » Серпень » 22 » Лілія Гриневич. Про те, що "накипіло"
08:51
Лілія Гриневич. Про те, що "накипіло"


     Міністерка освіти і науки України під час масштабного освітнього форуму – Всеукраїнської серпневої конференції «Нова українська школа - старт реформи, участь громад» у Києві, сьогодні, 21 серпня розповіла про аспекти, що гальмують розвиток освітньої системи.

 

Про проблему тендерів


     У 2016 році Верховна Рада ухвалила Закон України про публічні закупівлі. Цей нормативно-правовий акт планувався як антикорупційний інструмент. Було створено систему «ProZorro», яка мала забезпечити чесні тендери та унеможливлювала, так звані «відкати». Натомість, сьогодні виникла ціла низка проблем, пов’язаних з тендерним законодавством. На локальному рівні відбувається штучне затягування процесу.

Відбуваються блокади тендерів, що вкрай негативно впливає на впровадження освітньої реформи. Я за прозорі тендери! Але я проти механізмів штучного блокування тендеру, коли це – спеціальне шкідництво. А таке відбувається на місцях, – зазначила пані Гриневич.

Проблема здійснення публічних закупівель затримує можливості впровадження НУШ, що призводить до суцільного заціпеніння інновацій.

 

Питання освоєння коштів


Міністерка звернула увагу на те, що питання тендерного законодавства тягне за собою іншу проблему – можливість освоєння державних коштів у повному обсязі. За її словами, органи місцевого самоврядування не можуть не освоювати кошти, сплачені громадянами через податки.

Ми виділяємо кошти для природничо-математичних кабінетів, направляємо їх на місця. І через більш, ніж півроку виявляється, що у нас є Житомирська, Франківська, Луганська, Херсонська області, які не використали жодних коштів. Повний «нуль» у звіті, – обурилась очільниця МОН.

Також Міністерством освіти і науки України виділяються кошти на фабрики друку. Досить скоро такі копі-центри стануть вкрай необхідними для початкової школи, адже запровадження НУШ передбачає видруковування та копіювання багатьох матеріалів. Це чи не вперше МОН розподілив бюджет і на такі послуги, однак, до цього часу, безліч міст, сіл, селищ не використали кошти зовсім або використали їх дуже мало. Те ж саме відбувається і з бюджетом, виділеним для НУШ.

 

Звернення щодо подальшого впровадження реформи


Для того, аби виправити ситуацію, потрібно переінакшити мислення та подивитися на інновації та зміни як на рушій нашого подальшого вищого рівня життя. Коли прийде усвідомлення важливості пертурбацій, тоді ми зможемо розраховувати на стрімкий розвиток нашого суспільства.

Я дуже прошу усіх представників органів місцевого самоврядування пильно придивитися до стану освоєння коштів. Шановні колеги, це все – наша спільна відповідальність! Ми не маємо права не виправдати очікування вчителів, батьків або дітей, – зазначила Міністерка.

І на завершення, пані Гриневич звернулась безпосередньо до головних рушіїв освітньої реформи:

Якщо ви справді душею, серцем, силами, професійними здібностями та ресурсами – за реформу, тоді нас достатньо багато, аби зробити те, що ми маємо зробити. І ніхто, з тих, хто шукає дірку навіть у цілому, нам не завадить. З інноваційними людьми, людьми, які «не сплять», які не бувають байдужими. Саме з цими людьми, які хочуть більше дати іншим і стануть можливими подальші позитивні зміни.


Джерело

Переглядів: 50 | Додав: 111111 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Меню сайту
Форма входу
Календар
«  Серпень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Графік прийому
Статистика
http://mon.gov.ua
http://pedpresa.ua
http://www.testportal.gov.ua
http://osvita.ua/
http://shodennik.ua
https://onlandia.org.ua