Головна » 2017 » Листопад » 14 » Формування та розвиток компетентностей учителя математики
09:18
Формування та розвиток компетентностей учителя математики

Людина, що не знає математики, не здатна ні

                                                                                       до яких інших наук. Більш того, вона навіть

                                                                                       не  здатна оцінити рівень свого невігластва,

                                                                                       а тому не шукає від нього ліки.

Роджер Бекон

    Відповідно до плану роботи методичного кабінету відділу освіти та молодіжної політики  райдержадміністрації  03 листопада  2017 року на базі Кілійського  НВК «ЗОШ І-ІІІст.№3 - ліцей» (директор Сорока Н.М.) відбулося  І заняття  районної   Школи перспективного педагогічного досвіду вчителів математики  за проблемою «Формування та розвиток компетентностей учителя математики».

       У  І занятті районної  Школи перспективного педагогічного досвіду вчителів математики взяли участь 19 учителів математики із 16 закладів загальної середньої освіти  району.

   Метою І засідання районної Школи перспективного  педагогічного досвіду вчителів математики  було  ознайомлення вчителів математики   з сучасною формою  обміну досвідом -  майстер - класом.

      Своїм досвідом роботи з учителями математики поділилися:

  • Світлана Іванівна Камбур учитель математики вищої категорії, «учитель – методист»  Вилківської ЗОШ ІІІІст. №1, керівник районного методичного об’єднання вчителів математики;

  • Дибченко Наталя Володимирівна, учитель математики вищої категорії, «старший учитель» Фурманівської  ЗОШ ІІІІст.;

  • Шоп Олена Миколаївна, учитель математики І категорії, «старший учитель» Старотроянівської ЗОШ ІІІІст.

        Першою провела свій майстер – клас  з проблеми «Методика проведення уроку «Аналіз контрольної роботи» Світлана Іванівна Камбур. Вона  зазначила, що  у  Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти (освітня галузь «Математика»): «Якість математичної підготовки молодого покоління – індикатор готовності суспільства до соціально-економічного розвитку, мобільності, особливості в освоєнні й впровадженні нових технологій, розумінні принципів побудови й правильного використання сучасної техніки, сприйманні наукових і технічних ідей. Тобто, від якості математичної підготовки залежить науковий, технологічний, економічний та оборонний потенціал держави».

     Якість математичної підготовки супроводжується контролем знань. Він сприяє розширенню, поглибленню й удосконаленню знань, умінь і навичок учнів, розвитку їх пізнавальної діяльності, інтересів, підвищенню відповідальності за навчання та його результативність; привчає учнів до систематичної праці, формує позитивні моральні якості та колективні відносини, здорову громадську думку. Однією із форм контролю навчальних досягнень учнів є письмові роботи: контрольні поточні, періодичні, підсумкові. Учителю важливо забезпечити високий рівень організації та проведення контрольної роботи будь-якого типу. Написання контрольної роботи завершується аналізом її результатів, виявлення навчальних досягнень і прогалин у знаннях учнів. Його доцільно здійснювати у двох аспектах: кількісному та змістовному.

 Світлана Іванівна запропонувала вчителям таблиці аналізу  кількісних даних результатів, змістовного аналізу письмової контрольної роботи та вказала на види помилок, причини їх виникнення і шляхи подолання  типових помилок. Вона зазначила, що аналіз типових помилок у письмовій контрольній роботі допомагає правильно оцінити причини низького рівня навчальних досягнень, зрозуміти те, що помилки виникають не тільки від небажання вчитися, чи від неспроможності учнів, але й від недоліків методики навчання, ігнорування вчителем дій, спрямованих на розвиток творчого розуміння матеріалу, що вивчається на уроках математики. Контроль забезпечує зворотній зв'язок, що дозволяє коригувати діяльність учителя й учнів, її результативність, виявляти резерви подальшого вдосконалення навчання.

  Наступний  майстер – клас з проблеми «Інтерактивні методи навчання на уроках математики» провела Шоп Олена Миколаївна. Вона продемонструвала, як вона об’єднує традиційні методи викладання математики  з новими інтерактивними педагогічними технологіями, інтегрує знання, використовуючи міжпредметні зв’язки для формування математичних компетентностей.

Як же зробити так, щоб учні зрозуміли, що математика - наука молодих і вони можуть сказати своє слово для її розвитку? Як зробити так, щоб учні зрозуміли необхідність вивчення математики і, врешті-решт, зацікавилися нею? – такі питання турбують  не лише Олену Миколаївну, а і всіх учителів математики. Олена  Миколаївна вважає, що значною мірою цього можна досягти, використовуючи сучасні інноваційні технології, зокрема, технології інтерактивного навчання.

Дибченко Наталя Володимирівна продовжила обговорення проблеми щодо інтерактивних методів навчання на уроках математики. Вона розпочала зі слів В. Сухомлинського «Школа має бути не коморою знань, а середовищем думки. Тоді предмет, що його викладає вчитель, стає не кінцевою метою його діяльності, а засобом розвитку дитини.» Наталя Володимирівна звернула увагу, що у сучасному освітньому процесі притаманні переважання вербальних методів навчання і виховання, недооцінка значення спілкування школярів для розв'язування провідних задач і завдань на уроках математики, відсутність цікавих для учнів форм та методів організації навчальної діяльності тощо. Тому нагальною потребою сучасної системи освіти при викладанні математики - є впровадження нових форм та методів навчання і виховання, що забезпечують розвиток особистості кожного школяра.

Розв'язанню цієї проблеми сприяє впровадження інтерактивних технологій навчання на уроках математики. Саме вони ефективніше сприяють інтелектуальному, соціальному й духовному розвитку школяра, готовності  жити й працювати в гуманному, демократичному суспільстві.

Учитель проаналізувала проблему над якою працює, виклала головні методичні ідеї та шляхи їх реалізації, зачепила типові проблеми при застосуванні інтерактивного навчання.

Наталя Володимирівна завершила свій майстер – клас такими словами: «Математика – складний предмет, але я намагаюсь зробити його одним із улюблених предметів учнів 5-11 класів. Мій досвід роботи показує, що використання інноваційних технологій в навчанні математики дозволяє диференціювати навчальну діяльність на уроках, активізує пізнавальний процес учнів, розвиває їх творчі здібності, стимулює розумову діяльність, збуджує до дослідницької діяльності.»

     Також перед учасниками І засідання  районної Школи перспективного  педагогічного досвіду вчителів математики виступила Паламарчук Ірина Михайлівна, учасниця пілотної програми «Навчай для України», учитель математики Приморської ЗОШ І-ІІІст. Вона дуже цікаво розповіла про програму та методи її  впровадження у Приморській ЗОШ І-ІІІст.

     На завершення  вчителями математики були обговорені та оцінені представлені майстер – класи.

      Відділ освіти та молодіжної політики райдержадміністрації (начальник Мергут С.І.) складає подяку адміністрації  Кілійського НВК «ЗОШ І-ІІІст.№3-ліцей» (директор Сорока Н.М.) за  сприяння  проведенню заняття районної Школи перспективного  педагогічного досвіду вчителів математики, керівнику районного методичного об»єднання Камбур С.І., учителю математики Вилківської ЗОШ І-ІІІст. №1, Дибченко Н.В., учитель математики  Фурманівської  ЗОШ І-ІІІст., Шоп О.М., учитель математики Старотроянівської ЗОШ І-ІІІст. за ефективність проведення заняття  районної  Школи перспективного педагогічного досвіду вчителів математики.

 

Переглядів: 13 | Додав: 111111 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Меню сайту
Форма входу
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Графік прийому
Статистика
http://mon.gov.ua
http://pedpresa.ua
http://www.testportal.gov.ua
http://osvita.ua/
http://shodennik.ua
https://onlandia.org.ua